jag vill ha allting med kärleken, inget skall jag undgå.



jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt
jag är så trött på alla mail och koder
jag vill ha dig här på riktigt inatt
och suga liv ur din halspulsåder



om jag kunde beskriva hur det känns i mig när jag hör dessa rader.
men det blir bara platt.
allt av mig finns här rakt av.
som om lars skrivit sagan om tjejen med fräknarna (mig)
och att ord kan få min kropp att reagera som den gör vid dessa ord.

jag känner för mina nära vänner, om än nu ganska avlägsna,
och det vackra i att ha vänner som inte behöver bekräftelse varje dag,
utan att kärleken kan stäcka sig till telefonsamtal när samtal behövs.
ni är mina vänner.
jag känner ärligheten dunka i kroppen.
jag känner kyssarna du gav mig för längesedan
och närheten i natten.

så naivt av mig att tro på allt. och jag är väl sådan ännu.
som tror på kärlekens romantiska dimmor som om de alltid vore sanna.
men jag kan inget annat än tro och önska och hoppas på kärleken.
ibland är romantik det enda som existerar och jag vill för evigt tro det.
alla mina kärlekar har varit sanna och ärliga, dock inte alltför många.
och det är det som känns så viktigt. att alla kärlekar har varit och är älskade.
ingen nämd och ingen klämd. 

mitt samtal med kajsa idag är ändå dagens höjdpunkt,
om inte månadens.
det är någon speciellt mellan oss,
att vi som 12 åringar testamenterade bort våra cdskivor till varandra.
kärlek.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fina, vemodiga och sorgsna ord. Du är bra på det här med ord. Så jag blir glad när du skriver fina ord på min blogg som du gjorde igår. Tack. Och jag lovar att berätta massa fantastiska ting fråm Oman. Krama

2007-12-18 @ 19:51:38
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: gallon.blogg.se

svar: Ja, det stämmer:)

2007-12-18 @ 22:16:36
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: Kajsa

Känns knasigt att leva någons dröm. För det blir ju så lätt att man bkir hemmablind och inte uppskattar det man har. Massa människor betalar stora mängder pengar för en vecka i Åre när jag åker där så mycket jag vill och har allt så nära. Det är något att tänka på. Jag ska vara lite mer ödmjuk faktiskt med det fina jag har! :)
Jag har åkt skidor sen jag var 2 år gammal, snowboard sedan jag var dryga 6-7 och åkt en del telemark. Så alla discipliner kan jag någorlunda. Men skidor är det som är min riktiga grej!

2007-12-20 @ 17:54:14
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Elin

Den låten är något alldeles speciellt, jag vet hur det känns, det går inte att sätta ord på känslorna. Jag är jätterädd för att jag kommer lyssna sönder den låten, men den är så fin att jag inte kan hålla mig..

2007-12-20 @ 19:34:42
URL: http://www.ragnhild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0