om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt.

och jag gråter idag, för att jag var så lycklig igår.
så förtjänar jag inte att vara lycklig två dagar i rad.
och det går inte att hindra och det bara vrider sig i mig.
och allt gör ont ont ont. och inget går min väg.
lyssnar på nu kan du få mig så lätt.
och jag riktigt känner mitt 17 åriga hjärta bultar högre än alla vräckiga högtalare.
och det är tragiskt hur jag känner nu många år senare.
klumpen i magen växer ju mer jag känner efter
och den vägrar släppa taget när den fått fäste.
hur många fotbad, tekoppar och lyckopiller jag knaprar försvinner ingen ångest.
att jag ännu inte kan läka mina egna sår.
jag behöver dig älskling, du är mitt förband, mitt plåster och insomningstablett.
allt är du.

Kommentarer
Postat av: Adéle

verkligen fint skrivet.

2007-12-25 @ 15:49:10
URL: http://adell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0