som om dagen behöver vara trist när det regnar.

vissa dagar är vackrare än andra. trots allt regnande och blåsten som viner utanför fönstren känns denna dagen som en alldeles underbar dag. visserligen är jag trötter. jag har ändå på mig min älsklings mysoutfit. det är inte illa. mina randinga mjuka strumpisar med mormors stickade röda norska strumpor och min favvokofta.

jag känner mig nöjd för jag har många "dagens skratt" som tävlar om att få plats i gladboken ikväll.
men jag tror ändå att denna leder: när jag kommer in i kiosken brevid mig ligger killen som jobbar där bakom disken endast med fötterna synliga dinglandes på pallen. hans mor som även jobbar där säger, det står en kund och vill betala och han reagerar likt en tonårings och säger: orka! jag blev så paff och kunde verkligen hålla mig för skratt!

jag hade en lunchdate btw. han gjorde frasiga våfflor med grädde och blåbär till. och jag smälter som aldrig förr. nu ligger grabben i sängen, sjuk och helt utslagen av hög feber. och det är nästan så han är vackrare än någonsin..

fotbad nästa!

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha! Vad ovanligt svar! Kram

2007-11-08 @ 19:16:45
URL: http://bagladies.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0