tråkig jämlikhet kan nu botas!

vi är alla lika mycket värda. jag tror och hoppas att många människor anser detta. vem kan säga att någon annan människa har mindre värdighet och därmed skall ha sämre rättigheter? jag önskar att vi alla i världen vore jämställda. att bli utpekad till den mindre bra i jämnförelse med en man är inte acceptabellt. och jag gillar alla er som är tydliga med att inte acceptera ojämlikhet i din närhet, du som säger ifrån och inte låter något vara när du ser något sådant! både tjejer, killar, män & kvinnor. alla vi behövs!

många kvinnor tycker det är självklart med jämlikhet, men vill hellre jobba 80 % för att hinna med familj och hem, detta känns inte helt genomtänkt. för att ditt barn skall tänka i famtidens och jämlikhetens bana tror jag det är en förutsättning att föräldrarna bahandlar och visar sitt barn att jämlikhet är en självklarhet.

detta botas genom att:

1. förstå att män och kvinnor är till största del olika på grund av sociala orsaker, såsom traditionella syner på mamnnen som försörjare och kvinnan som hemmafru. detta är inget biologiskt betingat att mannen gör ett bättre jobb i jaktmarker än vad kvinnan gör i köket.

2. uppmärksamma och få dem i din närhet att inse att vi faktiskt fortfarande lever ojämlikt.

heja!


Kommentarer
Postat av: line

bra kommentarer du tar upp. tråkigt att det känns som det är en lång bit kvar tills vi alla är jämlika. det är inte rättvist alls! fortsätt så!

2007-11-15 @ 22:04:53
Postat av: anna

jasså? vad roligt! bor alldeles i närheten. ja, det är så fint där. fast det var en knepig gubbe som stog och tittade på mig när jag tog alla bilder, haha! vilken bra blogg du verkar ha, ska kika mer här! det borde vara så självklart med jämlikhet att det inte ens behövdes diskuteras.

2007-11-16 @ 07:39:22
URL: http://hippodrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0