vår fullständigt vackra värld.

image18

här har jag vandrat. när jag längtade efter kärlek och behövde sysselsätta min kropp varje timme. detta för att inte slappa av, för då blev jag sjuk av kärlekslängtan. jag levde i en långsam och plågsam panikångest i flera veckor. jag klarade inte av den ensamheten jag kände ( som jag i efterhand förstod att den inte ens existerade) men vackrare promenader än såhär har jag sällan skådat. nya zeelands största vulkan är i bakgrunden och jag och mina resvänner tog oss nästa hela vägen dit. nu efter tre år kan jag se det stora med denna resa till andra sidan jordklotet. vackrare naturupplevelser har jag aldrig skådat. naiv och sprallig gjorde jag det jag önskade och tog konsekvenserna av mitt handlande försent. är så glad att jag gjorde som jag önskade, men aldrig aldrig skall någon behöva vandra och sysselsätta kroppen så mycket som jag gjorde. jag behövde stupa i säng för att inte behöva gråta mig till sömn av ensamhet och kärlekstörst.


jag är modig. och så stolt. efter denna utvecklande resa klarar jag allt. allt.

Kommentarer
Postat av: tova

oj så hemskt men ändock underbart du hade det. visst är det skönt att våga satsa i livet, jag tror att du vinner på det i längden!

2007-12-01 @ 22:17:24
Postat av: hanna

åh love.

2007-12-02 @ 22:04:41
Postat av: Kajsa

Helt makalöst fantastiskt och vackert. Nya Zeeland är verkligen ett av mina absoluta drömresemål. jag vill dit så oerhört mycket.

2007-12-03 @ 16:31:13
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0