om en trogen kärlekslängtan.

en hälig känsla i magen. när man vet att man vet.

-hur vet man att man vet?
-det vet man!

kommer ihåg ditt svar, det vuxna svaret, det var så ärligt och självklart för dig. samma är det för mig nu.
det kunde jag aldrig tro. att jag skulle vara värd att älskas så. men nu vet jag. jag är värd att älskas.
sådant är svårt att veta om livet, hur kärleken känns och ytrrar sig i kroppen. en förälskelse är ju en förälskelse och inte så mycket mer. men en äkta kärlek som består och växer efter år tillsammans är helt otänkbart att förstå.
trodde inte kärlek kändes såhär. trodde det var enklare. tristare. gråare.


__________________________________________________________________________________________

idag bestämdes det att vi för första gången skall ha en egen julgran.
längtar till julen.
och glöggen.
och mandlar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0