kärleken och våra vanlijdrömmar.

det finns stunder jag vill enbart leva i dina armar
ensamheten haglar över mig
och ibland infinner sig glädjen och den sanna kärleken
som gör att jag skulle kunna hoppa upp till molnen
för att lägga dem i din vackra säng
låta dig få sova som den ljuvliga prins du är

önskar jag kunde sätta mig på en nattbuss
ta mig hela vägen hem till din trädörr
tyst knacka på ditt fönster och sakta smyga mig in
äta vanlijdrömmar och höra vinden och havets svallande vågor

få sova naken och utmattade i våra famnar
få vakna av fåglars skratt
och leva ut våra drömmar bara en endaste morgon
äta blåbär från din kropp och smaka på dina läppar
allt vi äger smakar så sött

Kommentarer
Postat av: hanna

ja ibland saknar vi våra kära mycket ibland lite mindre. men tänk på att längtan kan göra kärleken mer levande och lustfull. det tror jag på. saknar dig. kram.

2008-04-03 @ 23:25:54
Postat av: sara

saknad kan vara så svår. men det du skriver låter ändå så hoppfullt och skönt! puss

2008-04-05 @ 19:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0