när symtomen blir tydliga.

jag förstår dina våndor
din ledsamhet
ilska
hur allt kan vända på en minut
och jag står i vägen

"fan
inte nu igen
hela tiden är du på mig"

du sparkar, skriker
din blick blir svart
jag vrider på mig
känner att jag inte kan hjälpa dig hantera situationen
detta måste du göra själv
men jag stannar hos dig
mitt i din mest hatiska period
plötsligt ebbar sparkarna, orden och de flygande verktyg ut
du ler svagt
ser mig djupt i ögonen
jag är inte längre den jobbiga
du säger förlåt jag blev arg
jag ger dig beröm
du ler mer
vi kramas

glädjen att våga stå ut i dessa hatiska ögonblick är stark
jag vågar
men är skraj
och för varje gång växer jag

små barn behöver oss.




Kommentarer
Postat av: cat

bra text.

2008-04-16 @ 12:11:01
URL: http://gallon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0