om att vara en vuxen i skolan.

ibland kämpar jag mer än vad jag tål.
det tar stopp.
och idag sa jag stopp när min kropp kände stopp.
jag är modig.

jag kan prata med ungdomar som andra vuxna är rädda för.
jag klarar det galant.
och vilka metoder jag använder är männskligheten.
och de lyssnar och jag lyssnar.
de gör fel och jag gör fel.
de är klantiga och jag är klantig.

jag vågar släppa kontrollen i mitt yrkesliv.
(något jag sällan klarar i mitt privata liv)
men jag är bra.
jag klarar detta mer än jag trodde.
jag är stolt.
över mig och över Er.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hrm, jag vet inte riktigt, har inte riktigt koll på vad områdena heter. mitt enda tips är kanske att bo centralt för då har man nära till det mesta. vi bodde i ett område som hette raval, vilket var billigt men lite skruttigt. det fanns inte så mycket turister där och matställena runt omkring var inte så mycket att hurra för. vill man bo i ett mysigt område ska man nog satsa på att bo i den gamla stadsdelen.. som jag inte vet vad den heter tyvärr. hoppas ni får trevligt i alla fall! Kram!

2008-04-01 @ 21:04:45
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Anna

Det där tyckte jag var fint.

2008-04-05 @ 15:50:55
URL: http://ruminating.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0