en lång mening om livets mening.

att vakna i skum dimma och huvudväk är vad jag gjorde idag innan jag steg upp och kokade havregrynsgröt och plockade in tidningen där jag läste om världens tragidier samtidigt som jag njöt av smaken från kanel och doften av mitt hem som jag aldrig vill glömma då det är kärlek i varenda vrå och som om kärlekshuvudpersonen hörde mina njutningar klev han upp ur sängen och lade sig brevid mig i stora soffan och slumrade in då mina händer drog igenom hans nyklippta hår tog jag mig en funderare på hur mitt liv blev just såhär då det lika gärna skulle vara på helt andra breddgrader i andra famnar i andra rum och det skrämmer mig något så oerhört att det jag uppnått och älskar egentligen är slumpupplevelser som störtade in i mitt liv under de mest knasiga platserna men kanske är det just livets slumphändelser som gör omgivningen spännande och inte tagen helt för givet och jag önskar att livets framtida händelser fortsätter i samma oanade bana eftersom det jag planerar om framtiden aldrig sker tror jag det är bäst att låta händelser ske trots att kärleken och andra vitiga upplevelser kan största in i livet vid helt fel tidpunkt och det är sällan kärleken träffar när du allra helst vill ha kärleken.

Kommentarer
Postat av: annie

i den meningen fick du med mycket, och mycket var vackert!

2008-01-23 @ 22:07:48
Postat av: Kajsa

Alla skolbarn hann undan från branden i skolan. Den stratade nämligen vid fyra då det bara var några kvar. Men alla saker, papper, minnen, ting, böcker. Borta borta. Flera flickor som sydde sina balklänningar. De är ju bara lite sot kvar av dem. Sorgligt. Kram

2008-01-25 @ 15:39:56
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0