min morgon.

jag vaknar sakta upp ur sömnen.
jag blundar ännu för att kunna känna in den nya dagen.
låter kroppen vänja sig.
känner främst värmen från min hand,
ihopslingrad med din mjuka trygga hand.

känner hur morgon tar tag i mig och jag tänker vidare.
känner hur underbart jag ligger här,
trygg under täcket.

och utanför hör jag hur regnet smattrar mot fönsterbläcket,
och snön finns antagligen inte mer.
en frukost med apelsinjuice, te och chokladcroissant serveras på sängen.
och rosen får jag för den vackra flickvän som jag är.

jag tar på min vackra tygklänning i volang,
och i ett skutt möter jag dagen i en dans.
vacker som den prinsessa jag är.



(nåt i den stilen vore ett bra uppvaknande. tyvärr har jag stora sömnproblem och är aldrig trött. jag vet inte hur jag skall komma ur det. men jag är väldigt kreativ om natten, pluggar, läser, bakar, planerar & myser. sen tvingar jag mig till sömns vid 6 tiden och sover i fyra härliga timmar. så har det varit ett tag nu. hur löser jag detta?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0