sista morgonen.

Du kom till mig
Våren var som vackrast, när du kom till mig
Om jag vetat det jag vet nu, när du fanns hos mig
Nu är det försent

Förälskade satt vi på balkongen och berusade
Vi delade en flaska till och älskade varandra till sömns

Och när vi vaknade var rummet ljust och gatan utanför var lika full av liv och rörelse som jag
Och i en säng på tredje våningen drack vi te med mjölk och honung
Du hade en gitarr och jag spelade
du dansade

Den sommaren
Vi åkte ut på Lidingö och hem igen
Och körde på en fågel och begravde den nånstans vid en sjö

När hösten kom sa du att nu känns det som det börjar om
Men jag var bara tyst och tom när hösten kom och sommaren dog

Men det händer att jag går förbi huset som du bodde i
Det händer att jag ser dig då och då
Vi trodde att vi fattade
Vi blundade och skrattade
Vi tog allting vi kunde få
Jag undrar vad vi tänkte på

Den morgonen
Jag minns dig där i fönstret sista morgonen
Det hände nåt på natten och på morgonen var allting förbi

 

-niklas strömstedt-

 

än till morgontext. älskar denna känslan jag får av denna texten och musiken. jag & hilda jobbade med gräsklippning en vacker varm sommar när vi var 18 år. jag var ung och naiv. och det var vackert. denna låten spelades på den knastriga radion. och vi sjöng högt och vilt. och utanför fanns åkrar och kossor som hörde våra rop. ibland körde vi iväg om morgonen till någon av alla de små sjöarna runt omkring och satte oss och njöt. den sommaren, åh.


Kommentarer
Postat av: Sarah

oh va skoj för er att börja med köket. Vi har ju oxå vitt, men ist för det vanliga ek hr vi valnöt. mycket fint. jag kan fixa lite från köket, men sök i bloggen på kök så tror jag du hittar massa bilder. glöm inte att fota före och efter bara. roligt att ha.

2008-01-07 @ 08:12:43
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Linnéa

åh, det låter som en härlig sommar! jag vet faktiskt inte vad det är för utställning just nu, förutom en fotoutställning. hrm. jag läser i alla fall konsthistoria. spännande!

2008-01-07 @ 19:46:18
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Kajsa

Fullkomligen underbart. Liksom.. jag får bilder i huvudet som är kantade av diffust guldiga skuggor och varmt ljus.

2008-01-09 @ 14:13:38
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0