hur ont det gör att se barn gråta.




jag vill inte se dig gråta
så när du gråter dina tårar mot min axel
känner jag hur livet vänder riktning
svävar jag in i dina dimmor
i alkoholens ångor
och längtan efter uppmärksamhet

jag är aldrig så handfallen som i din närhet
på alla sätt berör du mig
som ingen någonsin gjort
på något sätt gråter jag mina riktiga tårar
på väg hemmåt till min trygghet
en trygghet och ett hem du inte kännt dig hemma i

ett barn som du
vill jag ge kärlek
och det jag ger är det jag kan göra
tyvärr kan jag inte ta dig hem till mig
forma dig åter till ett barn
som sover om natten
som har gympakläder i gympapåsen
som dricker oboy
som får höra godmorgon, innan jag säger det i skolan

hur ont det gör att se barn gråta
hur det smärtar att höra dina nära ignorera dig

på något sätt kommer vi alltid leva
som jag gör med
jenny.
filip.
astrid.

jag vet hur det känns då relationer tar slut
aldrig gör det så ont att se barn gråta
jag vet precis hur det känns
jag vill finnas kvar.






Kommentarer
Postat av: linnea

jag vill inte att dessa barn skall finnas. jag vill att alla barn skall må bra. och detta gjorde ont att läsa. bra att du finns.

2008-05-23 @ 12:45:05
Postat av: tistlen

svar: det är fint att du läste och lämnade en kommentar. Och tack för kramen, det värmer.

2008-05-23 @ 22:13:49
URL: http://tistlens.devote.se/
Postat av: Little Peaché

Sv: Ja eller hur är tapeten hur skön som helst! =)
Tack!

Ha en fin helg!

Mvh Little Peaché

2008-05-24 @ 17:41:27
URL: http://littlepeache.webblogg.se
Postat av: sau

Skrivit det där själv? Fint !

2008-05-24 @ 20:28:19
URL: http://sau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0