om siffror.





vad många ni är som kommenterat om mitt inlägg om ett alfabet jag aldrig lärde mig & pojkar med blodiga knän . jag märker att många har svårt för siffror och jag vet hur det känns att inte förstå innebörden av algebra eller bråk. siffrorna har alltid varit elaka mot mig. men tack vare min vilja, föräldrar och vänner som hjälpte mig förstå lite lite av mattebokens innehåll klarade jag matten även på gymnasiet. ett under när lärara inte alltid kan uppmutra elever som mig. det enda jag kan komma på jag var bra på i skolan var idrott & samhällskunskap. där fanns lärare som lyssnade och som fångade mina intressen. jag förstår er precis men vi är alldeles för många.

kram.






Kommentarer
Postat av: Fanny

jag har också haft stora problem med siffrorna. det blev bara en enda gröt och det stod stilla i mitt huvud. det tog många försök för att jag skulle klara mig

2009-08-08 @ 09:01:10
URL: http://magicmirror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0