om en uppsats som är klar och himmel som väntar.







jag sitter i ett fönster, utpumpad på kunskap,
torr i munnen av orden.
jag inväntar pirret.
pirret som kommer när allt börjar falla på plats.
jobb, vänner, livet och lyckan.
jag klarade att simma över ett hav.
jag klarar allt och jag vet det.
men det bästa av allt: min längtan efter mormors kärlek.
snart är jag hos dig.

och ikväll skall jag lägga mig i mina garderober,
blicka upp över långa tygstycken och drömma mig bort.
låta vindarna ta tag i mig.
låta suset vagga mig i studen.
låta kanelbullarna fylla min tomma mage
och enbart få njuta.
njuta av livet och min ursatsning.






Kommentarer
Postat av: julia.

vad fint du skriver!

2009-05-20 @ 19:57:05
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vackert skrivit.

Har aldrig tänkt på garderoben som en tillflytktsort, men det lät verkligen lockande. Kanske skulle testa det nästa gång jag behöver lite lugn och ro ;)

Kram

2009-05-20 @ 23:57:28
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0