om hjältar som gråter efter kärlek.

lyckan är fulländad när du ler och säger att jag är den snällaste vuxna på skolan.
vi hjälps åt att klara en dag utan kaos.
det är svårt för dig.
men idag har vi lyckats.
som bara hjältar kan.

ett litet barn har varit med om så många händelser.
och det är svårt att ta bort skulden från ett barn.
skuld från separationer och missbruk.
och jag plockar sakta sakta bort er skuld.
den tillhör inte er.
för ni är hjältar.

små ord som stilla öppnar hjärtan.
och som äntligen vågar tala om sin skuld.
det är modigt. att våga.
jag trodde aldrig att ni ungdomar hade så mycket sorg, hat, frustration i era kroppar.
samtidigt ser jag er hunger efter kärlek.
ni slukar varje beröm, varje trygghetsförklaring.
och jag vill ge er mina metoder att hitta trygghet.
men ni kommer alltid alltid att vara mina hjältar.


Kommentarer
Postat av: anna

så vackert och hoppfullt ändå inför framtiden. men samtidigt lite sorgligt. vissa barn är så ledsna, skönt att de har dig. bra att barnen tar sig till dig. så har det ju varit sen vi var små. barnen gillar dig så. som kurator kan jag tänka mig att du är super!

kram.

2008-04-08 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0