rulla köttbullar med mig!


jag skall försöka hjälpa dig att bli stark.
du behöver klara dig genom detta hav av lågor, sprit och grupptryck.

jag är en vuxen som står ut med dina utbrott.
jag är kvar.
du har mitt nummer.
jag önskar jag kunde rädda världen.
låta alla föräldrar kunna älska sina barn.

låta alla föräldrar kunna göra kärleksfulla handlingar.
låta alla barn få känna kärlek.

jag blir så berörd.
i varje benmärg.
samtidigt som jag är stolt.
att kunna skapa förändring, få ett leende & en nyfiken blick.
jag kan då stolt gå hemmåt och försöka tillåta mig att vara nöjd.

och samtidigt vill jag ta med dig hem till oss.
rulla köttbullar.
spela spel.
vara liten.
värma dina kalla fötter.
ge dig tryggheten du förtjänar.
bara vara och låta dig få harmoni i din kaosartade värld.

jag är kvar.
du har mitt nummer.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag förstår. jag känner också den stoltheten men samtidigt en lång väg ibland bort från dessa jobbiga bitar. du förstår säkert. ditt yrke är viktigt. du är viktig för många. och för mig. kram!

2008-03-19 @ 22:08:18
Postat av: M A T I L D A

re; ja, då ska du gå in på åhlens och tjaffa ett för cirkus 15 kr!

2008-03-19 @ 22:21:54
URL: http://sotkyss.blogg.se
Postat av: Ingrid

Svar: Nej, jag har fotat ur en tidning, Allers.

2008-03-20 @ 14:11:05
URL: http://enoughisenough.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0