edith södergran.

Dagen svalnar mot kvällen.
Drick värmen ur min hand,
min hand har samma blod som våren.
Tag min hand, tag min vita arm,
tag mina smala axlars längtan.
Det vore underligt att känna,
en enda natt, en natt som denna,
ditt tunga huvud mot mitt bröst.

-edith södergran-


under gymnasiet läste jag mycket av denna kvinna. så ont det gjorde. så starkt.
tänker på min svenska lärare, vi hade så mycket pyssel för oss.

scensatte dikter till teater,
skrev dikter utan punker (tack),
läste högt ur vinterviken
 och
framförallt presenterade du mig för bob larsson!

wow.
godnatt.

Kommentarer
Postat av: fia

södergran är bra hon. kul att du minns henne!

2007-08-29 @ 22:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0