ännu doftar kärlek.

jag vill alltid ge dig tid
att ta emot min längtan
och jag hoppas du tar vid
när min tro är svag

-
marie fredriksson-

så här känns det. för exakt en vecka sedan när jag lyssnad på denna texten grät som små små tårar för det var så klockrent enkelt och sant. det är känns samtidigt så hårt och svårt att få en annan människa att våga ta emot en längtan och ge varandra tid till kärlek. att vara stark när någon är svag men också att våga vara svag i någons armar. mycket behöver fungera för en relation som kärleken skall kunna växa och blomstra. för samtidgt som jag inte vill visa mina mascara-kletiga örngott så vill jag ha din tröst och dina varma händer hos mig. det är en balas som jag försöker att hålla vid liv. och det är svårare än någonsin. men just nu är vi starka för vi har klarat oss igenom tiden då tron på om kärleken varar även i framtiden.

så känns det.

Kommentarer
Postat av: camilla

den låten är riktigt vacker! fint du skrivit om den.

2008-04-08 @ 22:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0