att arbeta i samtal med hjältar.



jag jobbar på en skola.
och tänker mycket på mina barn jag pratar med.
jag vill ge dem förståelse.



på alla sätt är jag hedrad när du säger vad du tycker om mig. att lita på en vuxen är inte enkelt. men jag märker alla dina sätt att ge mig uppskattning. den unga flicka du är vågar berätta och vågar släppa ut det tunga moln du bär på. och jag lyssnar. jag hoppas du vet. så naiv jag själv var i din ålder.

vissa barn tvingas växa upp snabbt. jag tänker på alla situationer du varit med om och hur det sårat men även stärkt dig. det är därför inte konstigt att du agerar som du gör tjejen. det kan vara svårt att stoppa sina impulser, när de är inlärda. jag berättar och ger dig metoder och jag vågar kanske se en förbättring. du säger och ser ut att våga släppa på tyngden. jag kan ta dina stenar bort från din kropp.

samtidigt ser jag sorgen att vi skall släppa varandra. för mitt arbete på din skola varar inte hela din tid på skolan. ledsamt. jag förstår hur andra kan uppfatta dig som jobbig. för ibland är det så. men jag kan inte riktigt tönka på ett barn som ett problem när jag vet er allas bakgrunder. ni är små offer. det går tyvärr inte att få alla föräldrar att älska sina barn. jag önskar jag kunde. jag vill rädda er. och det enda sättet är att ni vågar förstå och hjälpa varandra upp.

ni är hjältar. jag är helt tagen av era drömmar. ni är framtiden.

Kommentarer
Postat av: clara

barn är riktigt underbara och framtiden är så enkel för dem. det vill jag lära mig! fint du skriver om de små!

2008-04-20 @ 10:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0