taket under oss håller oss svävande.

vaknar klockan 6.02 och tittar ut. märker att snön vräcker ner. min rutiga sommarklänning känns inte lika lockande att ta på sig. drar på mig en stickad i stället. tänker miljötankar vid frukosten och går sedan in till älsklingen och lägger mig och kramas. hård. och länge. missar bussen. och tåget. med det är nog det bästa på hela dagen. morgonkärlek.

och sedan ringer pappa. bara för att höra hur jag mår. och hur jag känner. vad jag tänker på och hur allt kommer att fixa sig. och jag berättar och luften känns så enkel mellan oss. underbara.

till kvällen blir det uppgång på taket med bullar och se ut över staden. det är frihet. och samtidigt den mest romantiska platsen att kyssas på. vi.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oh, har glömt skriva till dig. Klänningen du kommenterade om, den svarta, är ifrån H&M, förra vintern. Så tyvärr finns det ju antagligen inte alls längre. Men kanske något liknande?

2008-04-07 @ 21:27:17
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Sara

Hej! Tack för det du skrev till mig, det gjorde mig glad att få en kommentar från dig.
Mysigt med dina dikter tycker jag, fint med kreativitet.
En god natts sömn önskar jag dig :)

2008-04-07 @ 22:18:57
URL: http://blissara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0