om det svåra och till dem som inte har förståt.




när jag behöver koncentrationen mer än något annat har jag inte kvar mina strategier att kontrollera mina armar, mina uttalanden och andetag. men ibland slutar det med skratt ,som idag när jag kan arbeta och aktivera min kropp varje minut. för det är ju exakt så jag mår bra av att göra. men det är sorgligt att det finns människor i min närhet som inte accepterar eller förstår att stavning och kontroll inte är så enkelt och därför inte så viktigt i just mitt liv. om nu andras liv kretserar kring hur dyslexi & fotboll stavas behöver inte jag den tyngden i mitt liv. jag vägrar att bära den känslan igen, att inte kunna och vara mindre duktig. jag är så mycket bättre på andra saker, som att dansa och förstå människors sorg. jag har lärt mig att vända och förstå varför vissa har så svårt för personer som inte kan tyst gå genom livet och enbart anpassa sig till andra. att vara jag är det bästa som hänt mig trots att livets början var trög och full av bokstäver som flög.



det är många som förstår vad jag menar. till er: pojken, K, lärare C och klass C. ni vet, tack!






Kommentarer
Postat av: Ida

Jag mår så bra när jag läser dina texter. De gör mig lite, lite starkare inombords. ♥

2009-08-14 @ 00:00:20
URL: http://sugartime.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det är alltid svårt att vara "annorlunda" men är egentligen inte alla människor annorlunda på sitt alldeles egna och personliga vis? En del kan dansa och behärska musikaliska instrument medan andra fattar pennan och låter bokstäver bli till ord. Vad än det må vara som varje individ är bra på så är det detta som borde lyftas fram och låta bristerna hamna i skymundan. För hur vi än vänder och vrider på verkligheten är ingen perfekt!

Kram

2009-08-14 @ 08:59:29
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: lisa

så jävla bra skrivet. DU är så duktig och jag håller med Ellinor verkligen.

2009-08-15 @ 23:11:07
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0